onsdag 11 januari 2012

Sigur Ròs botar resfeber

Dagen innan jag ska ge mig ut på nåt äventyr är alltid lite extra jobbig. Det spelar ingen roll om jag ska åka till Liseberg, Grekland eller Chicago så blir det alltid bombnedslag i rummet, man blir paranoid och måste skriva i pannan att " Ja Linn. Tandborsten ÄR med", fem toabesök och allmän förvirring. Eftersom jag även är tidsoptimist så är jag särskilt i riskzonen.
- Linn, tåget går om en kvart, ska du inte gå?
- Jo men det är lugnt, jag hinner, sluta tjata.

Hon hinner inte. PANIK!

Men detta skall icke ske imorgon. Nej. Stor flicka nu.
Nu börjar packningen ta form, adjöanden har gjorts och mamma gör pannkakor åt mig. Mm, luktar gott.
 Jag ser inte fram emot kvällens farväl, men får trösta mig med kära återseenden i Chicago.

Chicago. USAs tredje största stad, och så lilla jag. En vän sa till mig "Äg världen, du vet ju hur man gör."
oki, ska försöka.

Vill dela med mig av en låt från mitt livs-soundtrack: Inní mér syngur vitleysingur (En galning sjunger inom mig)

SO LONG! poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar