lördag 21 januari 2012

Hey, do you have H&M in Sweden?

Nu har en vecka gått här på North Park College, och det har vart fullt upp! Har kommit igång med mina lektioner och det känns riktigt kanonis. Som sagt så har jag tre ämnen just nu (fyra, om man räknar med min exklusiva sånglektion på torsdagar, från sångelev!) teater, sociologi och lite francaise, oui bonbon. Måndag, onsdag och fredag har jag bara franska och slutar galet tidigt. De andra dagarna har jag mina två andra ämnen, men börjar dagen halv två. Så det är gött.

En vecka fullproppad med nya intryck så man blir alldeles yr. Jag äter 15 mål i veckan i cafeterian som ligger precis vid Anderson, där jag bor. Och maten, mina vänner, är så underlig och fet som ni tror. I cafetreian finns bla: En grill där man kan beställa hamburgare mm, en preson som gör din favoritmacka, fyra olika maträtter från pasta till grytor, alltid 6 olika sorters läsk, 6 sorters jucie, 6 sorters flingor, bagels, 4 sorters mjölk, salladsbord, tre sorters glass, kaffeautomat, frukt, 5 sorters dressing, efterrätt med kakor och tårtor, och mån-tors står det en kock och lagar en speciell mat direkt till dig.
Tror det var allt.

Förutom att äta så har jag träffat massvis med härligt folk. Det är så, amerikaner är bara så trevliga.
Dom må vara dumma och inte veta att H&M är svenskt, men vet ni, det gör inget.

 Vi har utforskat området kring campus också, och här i krokarna finns ju allt! En ofantligt stor secondhand butik vid namn "Village" som säljer skjortor för 90 cent. Helt ok liksom. Manfred och Joel vet hur man shoppar!

Ja, så här ser den ut. Skoluniformen.
 Det finns också andra små mysiga områden inte så långt härifrån. Idag, lördag, var vi till Belmont (tror det hette så) och gick i små affärer med allt ni kan tänka er. I en militärbutik hittade vi fängelsedräkter och rånarluvor. Finns alla möjligheter i denna stad! Idag fick jag också uppleva min första basketmatch, lika intensivt som när Sverige spelar hockey-VM. Amerikaner alltså. Ett mångsidigt folk. Det har vart många skratt den här veckan. Är ju omgiven av folk som älskar Sverige!
Och dom förlorade. Aj aj.

,
,

Försökte råna en butik, men det var svårt att vara diskret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar