fredag 17 februari 2012

How to overcome economie crises - spend all the money on balloons and stickers, yey!

Men ballonger är ju väldigt trevligt. Här i Amerikat håller man dock inte på och mesar med små gummiballonger som man blåst upp själv, nej, här är det riktiga grejer. Hardcore-helium för alla tillfällen. Ett annat fenomen som yttrar sig kallar jag för stickers-obsession-syndrom. Klistermärken för allt! Just nu sitter det ett Chicken Fingers-klistermärke på mitt kylskåp.

Men klistermärken är ju väldigt trevligt. Själv råkade jag gå med i SSU när jag var 12 år. Varför? För dom gav mig gratis klistermärken!

I tisdags var det den 14 februari, vilket också är Valentine's Day för dom som vill. Såhär såg det ut i matsalen  -------------------->

Och ja, Linn snodde ballonger.
På kvällen blev det  rosa cup cakes och skratt.






                                                                     I onsdags hade vi biljetter till musikalen South Pacific som gick mitt inne i Chicago på  Cadillac Palace. Det var så fancy som det låter. Uppklädda och förväntansfulla öppnade vi dörrarna till den stora teatern och vi blev bjudna på en imponerande show. Olyckligtvis fick vi inte ta kort inne i salongen (vågade man ändå, blev man attackerad av en liten kvinna med furiöst humör). Men jag lyckades fånga entrén!                                                                                      
Kvällen avslutades med ett besök på Cheesecake Factory, där Linn hade svåra bekymmer med att välja rätt cheesecake. Det fanns 30 olika sorter. Men hon blev nöjd tillslut. 

 Ikväll ska jag fortsätta min kulturella bana och gå på teatern "The Death of Harry Houdini" med min teaterklass.
Får se vad mer helgen bjuder på.






Förra helgen bestod av ännu ett släktmöte! De tog mig och min vän Hanna till det största köpcentret i Illinois där vi strosade runt och fann klänningar till Victoria, som har massor med skoldanser sista året i high school.

På söndagen tog vi en sväng till  Wicker Park och fyndade i hipsteraffärer, skivbutiker och klädde ut oss i secondhand-affärerna.                

          



Amerikansk konst
    Denna veckan har jag lyssna mycket på den svenska systerduon, First Aid Kit- The Lion's Roar

Nu blir det fredagsfika! Ha en fin helg                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar