onsdag 7 mars 2012

Those leggings are awesome!!



 Hej igen!


Jaa, jag lever, även fast livstecken på denna blogg har varit väldigt sällsynt den senaste tiden. Jag ber väl lite om ursäkt. Klockan är 22.33 denna ljuva onsdagskväll och våren drar in över Chicago. Igår och idag var vinden så behagligt varm att man bara ville stanna upp, blunda och bara njuta av denna känsla - innan man börjar se det onormala i detta väderomslag. 16 grader den 7:e mars... vågar man njuta? Jo men det vill man ju, men man får nästan lite dåligt samvete. Visst är det lustigt? Att man kan njuta av nåt som egentligen är så obehagligt, läskigt och oroande. Men det är väl så människan fungerar. Tänk om vi skulle gå omkring och tänka på allt hemskt runt omkring oss. Ja tänk. Då skulle man bli en Linn. Som blivit miljöfrälst och tänker på om hon ska springa in på sitt rum och torka av blöta händer på sin handduk, eller möjligen ta en pappershandduk...

Men om det nu är 16 grader ute, man går i sina blommiga leggings och inser att man faktiskt inte kan göra något åt temperaturen i den stunden, såå kan man ju lika gärna njuta av den.

Här är det inte 16 grader, men hade en bra dag ändå.
Tanken måste väl ändå att det ska börja bli vår snart.
Annars skulle det ju inte heta spring-break. Spring-break infinner sig nästa vecka och jag har förberett mig med avklippta jeans-shorts och nya sommarskor. Bilen går nämligen till FLORIDA --------> massa sol! förhoppningsvis.
Lugn mamma, jag ska använda solkräm. Tänket faktiskt slå till med en hatt också.

Mycket har väl hänt dom senaste veckorna, med diverse hembesök hos både vänner, släktingar och lärare. Mycket trevligt må jag säga. Jag har vart på musikal på en high school, bakat himmelska choclate chip cookies, sett Chicago från höga höjder, vart i det svenska grannsamhället Andersonville, sett "Ensam Hemma-huset", köpt flygbiljett till Alaska, blivit miljöintresserad, fyndat på second-hand, skickat brev och paket till hemlandet, besökt University of Chicago, vart på gudstjänst i  Willow Creek, vunnit trämodell av eiffeltornet på franskalektion, funnit en vending machine som är felprogramerad så den säljer swedish fish för 10 cent istället för 1 dollar. WIN. Så bilderna nedan är en liten sammanfattning av vad jag haft för mig. En låt som funkar med mitt nuvarande humör är Simon & Garfunkel - The 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) . Spela den två gånger.
Ensam Hemma

En ganska fin utsikt

Keirs familj bjöd på festmåltid!

Promenad i Winnetka

Vill ha en sån här stuga

Promenad ner till stranden. Lake Michigan var mer som ett hav
Konstverket och konstnärerna














MUMS!

Släktinghuset!

Willow Creek, galet stor kyrka!

Hogwarts?Oxford? Nope, University of Chicago

I walked...

Andersonville!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar