tisdag 17 april 2012

Stay away from the boys!

Åh nej. Nu åt jag precis en Skittles när jag just borstat tänderna. Då måste jag gå ääända till badrummet och borsta dom igen. Sicken otur. Annars är min fruktskål full och jag tittar på den med nöjda ögon. Får bli lite kvälls-snacks kanske.
Men.. hur kommer det sig att mitt rum redan blivit stökigt? Jag städade i tisdags för att rummet skulle bli PARENTAL PRESENTABLE. Just så blev det. Mor och far blev så glada när dom steg in i den lilla pajbiten. Och det må jag säga, det var riktigt kul att ha dom här. Jag fick chansen att visa dom mitt hood och alla mina vänner. (kanske låtsades att jag var mer hemma än jag känner mig egentligen) Kan alla gator, alla fik, alla coola ställen att hänga på. Eller? Linn går vilse i down town. Sicken tur att pappa har med sig sin supersnabba Iphone och kan leda oss till rätta. Vad skulle jag göra utan dom? Mina föräldrar är mitt facit, min karta eller GPS kanske man ska säga. Dit går man om man är alldeles vilsen, borta eller lost, som man säger på amerikanska. Och dom brukar alltid leda tillbaka mig på rätta vägar. Tack för att ni är så bra.
Mor och Far
    
Finbesök!
I helgen gjorde jag en liten trip till Michigan, till Lisas släktingar. Träffade en gammelfarmor på säkert 95 bast som tittade på oss flickor och sa ; From Sweden? Well, welcome, but stay away from the boys! Och sen gick hon. Tyckte jag var lite roligt.. Vi gjorde också en utflykt ner i Indiana, till ett Amish samhälle. Vi svängde in på ett snabbmatställe och det första vi såg var en hel Amish familj sitta i 1800-tals kläder och käka hamburgare. Dom blev väl trötta på kålrötterna där hemma. Men hästen och vagnen stod fin parkerade utanför. Man måste ju hålla på sina principer.

Varning, varning!

Här kommer den i 110!


På söndagar brukar vi hänga hos i Dan och Taylors lägenhet och summera ihop helgen på ett mycket fint sätt. Det käkades Amish-bröd och lyssnades på musik. Då får min vän Joel syn på 20-dollars biljetter till Death Cab For Cutie, till dagen efter! Och Linn sa JA TACK. KACHING! och så gick hon på konsert igår, bara lite sådär lagom casual, som en riktig storstadsbo. De kommande veckorna har jag också lite annat för mig, som ; musikal, baseball game, teater, va med i en teater och sen ska jag försöka hitta en 4D-bio bara för att det är det coolaste som finns. Faktiskt. Livet är ändå fint, och det är guld värt att ha så fina människor runt omkring sig när tårar ibland vill snika förbi ögonlocken. För ibland vill man vara hemma när man är borta och borta när man är hemma och hemma när man är ensam och borta när man är där.
Men nu när våren omringar alla mina sinnen så är dom flesta känslorna bara positiva. Mina står nu inför mina sista veckor här, eller ja.. ska ju inte vara överdramatisk här, det är ju faktiskt 6 veckor kvar eller nåt. Men ändå. Aja, ska inte tänka för mycket på nåt, utan bara leva lite. Det är ju ganska fint att leva, eller hur?
Death Cab For Cutie - Soul Meets Body

Jag kommer alltid älska frukost.

Lake Michigan

Vilken tjyv!

Fina grejer

Vi blev gröna. Av Avund kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar